Kommunen Äter up dina skattepengar!!

Ja det är helt sant, Igår på jobbet så kom det 4 damer som åt och drack 2 flaskor vin samt kaffe karlsson ( kaffe drink) När dem skulle betala var dem väldigt angelägna på att få kvitta på över en viss summa, för detta skulle dem då lämna till komunen där dem jobbade, så att dem fick pengarna tillbaka! Jag tyckte detta lät väldigt konstigt, och jag var väldigt trött så jag började fnissa eller ja skratta, var av en säger, -Nu fick du det roligt idag med, Jag svarde snabbt att jag tyckte helt ärligt att det var rätt sjukt, då säger hon lungade, - men det är ju inte denna kommunen, haha jag sa, - men det är ju någon annans.
Jag kan inte fatta att det är så här det går till, kommunerna får en viss del för att göra skolor bättre och allt annat runt omkring, inte att dem som jobbar där ska kunna sitta och supaoch äta upp det! Jag känner direkt att man måste göra något åt detta, hur många är det som arbetar inom kommunen? det är ju rätt många, det blir hur många tiotusentals kronor varje år, och det är för bara en kommun.
Jag vet innnan att det har kommit större sällskap från t.ex förskolan som ätit för en hel del tusen, som dem sedan vill att vi ska skicka på faktura till kommunen. Det måste ju bli ett stopp på detta!!
Någon som håller med mig? Tänk vad mycket man skulle kunna göra runt omkring, om dessa pengarna fanns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0